Isnin, 6 Februari 2012

CNY - 2012 - Genting Highlands - Gambar2

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

baru ada kesempatan nak update blog ini...
nak cerita pasal aktiviti aku time CNY 2012 yang lepas...
walau dalam keadaan serabai sket time tuh...
tapi Alhamdulillah... semua berjalan dengan lancar...
semuanya kerana keizinan ALLAH SWT...

23hb-24hb Januari 2012

perjalanan pun bermula... dari Bintulu ke Sibu aku naik flite pukul 4.40pm... transit di Sibu sebab tiket murah ke KL... huks! Sibu ke KL pulak flite pukul 9pm... haiyooo... punya lama kene menunggu... tapi sebab murah punya pasal... sanggup tunggu jerrr... sampai di LCCT pukul 11.30pm... dan Alhamdulillah selamat sampai... teman dr jauh pun sudah menunggu... dan kami bertolak balik ke rumahnya... di mana?? jeng! jeng! jeng! tepat pukul 2am lebih kut sampai rumah baru nya.... chewah!! cantek rumahnya... kemas... :) n then penat2, rehat2, kul 5am kut baru lah tidu....

24hb Jan 2012 aku n teman juz lepak2... tgk raja lawak... berkebun... makan2... hahhh!! sebut jer makan2... dia ada bawak aku ke tempat makanan laut... nama dia klu tak silap SABAK AWOR... pergghhhh... dah lama tak makan seafood... rasa mcm nk fitamssss sebab asyik kutttt!!! :)

25hb - 27hb Januari 2012

aku ajak teman g genting... last minit punya plan... dia pun ok... aku terus beli tiket guna on9... beli terus ALL PARK (outdoor+indoor) tiket... 25hb Jan kami bertolak malam... sampai KL trus nginap kat sebuah hotel... n then 26hb kami bertolak tengahari ke Genting selapas lunch... OUCHHHHHHHHHH.... mmg tak sangka jalan punya lah sesak nak naik ke genting tuh... almaklumlah... cuti raya cina kannn... selepas menyusuri kesesakan di genting, sampai jer di atas... satu lagi cabaran... nak dekat sejam kot carik parking!!! aiiyaaaaaaa.... fensan mcm niehhhhh!!! tapi itu sumer pengalaman dan kenangan... hehheh... dah dpt crik parkin, lebey kurang kul 4pm kami masuk k theme park....

dalam theme park tuh mcm2 la game... tp aku juz main klu tak silap beberapa game jerr... alasan sbb takut kut... hahahhahahah~~~ opsss!!! lepas naik yang mcm peluru tuh, terus kecut perut...!!! kepada teman yang membawa aku, lepas ni I try carik keberanian untuk kita naik rolerkoster n superman yerr.... huhuhuh~~

sampailah pukul 9pm... brulah kami bertolak turun dr genting ke hotel yang ditempah kat area midvalley... sampai hotel around 11pm... trus rest... keesokannya... lepas sarapan, jenjalan jap kat midvalley... boleh pulak jumpa Jaafar Onn n da geng pepagik tuh... huks! lepas chekout kul 11.55am... trus bertolak k KLIA... flite dr KL ke Kuching pukul 3pm... rasa berat hati nk pisah ngan teman... hurmmmmmmm.....
nak tak nak... hidup kene teruskan.... *tetibah~

28hb Januari 2012

sampai Kuching, kawan dr kch amek aku arround 7pm... transit kejap di kch sbb flite balik Btu pada 28hb...semalaman kut kch hujan... flite dr kch ke btu pukul 710am... bergegas kut pagi tuh dr rumah kwn sbb bangun lewat... ngeeeeeeeeee~~ apa2 pun thnks gak for myfren kt kch sbb sudi menyusahkan diri sendirik untuk aku... huhuhuh...

sampai btu kul 8am lebih n kwn kt btu amek aku... bawak aku balik k rumah.... sampai rumah... aku terus tidur tak hengatttttttttttttttt~~~ mcm tuh lah alkisah cerita jenjalan aku sempena CNY ni... yang baca thnks yer sudi menghabiskan coretan aku ini...

permulaan percutian dengan penuh keperitan...
sbb sakit kepala lah... demam lah... mcm2 lahh...
tapi diakhiri dengan penuh senyuman...
aku rasa beter drpd sblmnya...
thnks for ALLAH... :)
Alhamdulillah....

sekian
-abai.is-

kat bawah nie ade la sket pic tuk dikongsi bersama... :)

 kebun di tepi rumahnya... amek ilham dr farmville... huks!


 time ni baru jerk sampai... selepas parkin keta... huhu~~

 pintu masuk outdoor game... welcome!!


 wahhhhhhh!!! serius suker bear niehhh... besar kut!

 belakang tuh First World Hotel... 

 ini la 1st game yg aku main... sblm main, mcm tkde perasaan jer aku... tp lepas main, sumerr kecuttt kot!!!

 jum memanahhh!!! XD ..."abg dr mana abg?" - hahah... takan aku lupakan ayat ini... :p


 ramai sgt orang~~~ mampoo tgk jerr... huhuhu...

 suker jer dinosor nieh nak nek atas aku... buekkk!!

 buaian kt blkg tuh pun mampoo aku tgk jerr... hahahah~~ :P

 tengok peta nk crik pintu masuk indoor game... bleh?

 ini superman yang teman aku nak main... tp aku tak berani time tuh... len kali kita main yerr... ngee~~


 aku kompius jap... aku kat genting ke atau Londongggg?? hahahah~~

 time ni duk tunggu nk msuk 4D Movie... lama kut tunggu... ades!

 hahhhh!! dia nieh ak tatau sapa dia... tp time duk tunggu nk tgk movie, dia n hanak2 dia asyik jer duk jwb soklan yg ada kt ruang menunggu tuhh.... siap kuarkan kertas n pen lagik... bagus tul! ngee~~


n then last pose sblm balik..... smileeeeeeeeeeee!!! ^____^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan