Ahad, 2 November 2008

sial - punya - lori

post ni memang aku geram....

tak silap aku 29hb okt. kejadian berlaku time aku n mydad pi amik adik aku kat sekolah.... kejadian berlaku di Tikam Batu arround kol 3.30pm.... ada la lori ni yang cukup sial mcm h***m lagi... dah lah panjang lori tue.... ada ka patot pemandu yang 'berhemah' tue boleh himpit kereta ayah aku.... dia tak sedaq ka yang lori dia tue panjang..... muatan lori tue nampak tilam ja kat belakang lori tue... kalut apa nak bawa laju2... entah2 bawa benda larangan pa, tu yang kalut sangat tue.... apa kejadahnya!!!! mmg anak harun tol..... aku siap amik lagi no plat lori tue RD776.... ni gambaq lori tue.....



itu lah Malaysia, gah dengan perhubungan jalan raya yang baik tetapi dicalari dengan pemanduan oleh pemandu-pemandu yang tidak berhemah...... sebab tu kadar kemalangan jalan raya saban tahun tidak penah susut.....

nasihat aku kepada pemandu-pemandu yang konon-konon berhemah tue, fikirlah orang lain pun nak hidup gak, orang lain pon ada keluarga gak.... aku harap agar kerajaan dapat memikirkan inisiatif yang lebih proaktif dalm menangani pemandu tegar nie.....

Harap Maklum....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan