Ahad, 26 September 2010

Magika - The - Owls - Of - Ga'hoole

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Semalam g tgk dua movie kat Queensbay. Movie baru kuar. Magika dan Legend of The Guardians : The Owls of Ga'Hoole. 1st movie tengok Magika. Rasa macam dah lama tak tengok movie melayu. Last rasanya Mantra kut. Tapi Magika ni memang plan nak tengok. Sebab 1st movie dari Edry KRU. Lepas tu, pelakon2 dia ramai yang popular.

Movie nie bagi aku biasa jer la. Jalan cerita pun biasa. Dah boleh agak ending. Disebabkan ini filem muzikal dan genre fantasi, so bunyi2 dan CGI filem ni tak perlu kut nak pertikai sebab KRU punya studio memang canggih. Jadi, ada la kepuasan di sini walau jalan cerita nya biasa sahaja. Kredit untuk Edry la sebab berjaya hasilkan filem muzikal melayu yang boleh di banggakan. Tapi, majoriti pelakon nya pun memang penyanyi. Adakah sebab filem ni muzikal, sebab tu pelakon nya penyanyi??? pelakon yang betul2 pelakon tak boleh nyanyi k??? sape nak jawab? heheh~~ aku rate filem ni 3/5.

Selepas tengok Magika. Aku tengok movie burung hantu ni. COMEL! itu yg terlintas kat kepala aku setelah tengok burung2 hantu ni. :) tengok versi 3D. macam biasa la. aku ni bila pakai spek mata 3D ni. mula la rasa macam pening2. tapi, layan gak la movie nie. Cerita pasal burung hantu. Best gak! walau fantasi, tapi layan la jalan ceritanya. aku rate 3.5/5

Terima Kasih daun keladi pada teman yang sudi belanja aku tengok movie ni. Lepas ni boleh belanja lagi. heheheh~~

Sekian.

7 ulasan:

  1. Da tgk cite Rumah Dara (aka Darah aka Macabre).. Klu lum cube tgk.. Best..

    BalasPadam
  2. citer apa tu? nk cri kt mana? huhuh~~

    BalasPadam
  3. citer thriller/horror/slasher Indonesia...
    x kn ade kt panggung Malaysia coz kene banned... Cube download maybe bleh jumpa...

    BalasPadam
  4. ooo... ok2... try crik... :D *thnks 4 da info! :)

    BalasPadam
  5. http://gnbest.blogspot.com/2010/04/rumah-dara-2010-dvdrip-mkv.html

    BalasPadam