Khamis, 9 Oktober 2008

copy - paste

Assalamualaikum....

Diari Lembaran Hati 1

assalamualaikum dan salam sejahtera…
aku rasa gembira kerna bleh dpt blik tulis diari yang mcm ni… last aku tulis diari time form1… tue pon hangat2 taik ayam!!! tapi skrg dh hampir 8 tahun ak tk tulis diari cmni… dan hari ini aku tulis balik… klu dlu guna buku diari dan skrg dh moden, aku guna laptop aku!!! mgkin kali ini aku tak kan tulis tiap2 hari tapi tujuan aku smbg balik tulis diari cmni sbb kekadang bila aku baca balik diari lama2, aku terkenang dan hal ini membuatkan aku bermuhasabah diri aku… aku pon taktau sejauh mana kehebatan outlook nie bleh simpan kata2 aku, klu satu ari diari ini terburn mcm tue jer, aku redha jer lah… herm… untk kali pertama ni aku mgkin nak luah sesuatu yg dok trpendam dlm ati aku… myb hal ni aku dh slalu citer kt kwn2 aku, tp skrg ni aku nak luah melalui kata2 tulisan plak… sapa2 yg terbaca tulisan aku nie, kira bertuahlah dpt tau isi hati aku tika ini… herm… kesihatan aku skrg agak tidak memuaskan…. peningkatan ketara dlm hidup aku adlh berat badan aku!!! he3… aku dh taktau cmner nak bg turun berat bdn nie…bla tak makan, kg tak turun, tp bla makan, kg naik plak!!! ishk, aku heran btui… smbil aku dok tulis nie, aku dok men msg ngan baiyah!!! dia dok ngadu pasai kwn2 dia kt kuis… herm… jap, aku nak bls msg dia jap…

herm… apa lah kwn2 baiyah nie, memeningkan kapla aku jer…. ok kita lupakan mslh baiyah, kembali pd topik asal!!! td pasai berat bdn, skrg pasai aweks!!! slalunya org laki nie nak sgt ada awek yg cun, sedap mata memandang dan mcm2 lah… tp aku!!!??? herm…. smpai bila ler hati aku nie nak terbuka untuk cari aweks sorg!!! yg aku herannya, kwn2 aku sumer tak cayer aku takdak aweks!!! ishk3… aku taktau nak ckp mcm mana…. kekadang tue aku ada la suka gak gadis2 yg berjaya memikat hati aku, tapi bila pikiaq nak angkat depa jd aweks aku, trus hati aku tutup rapat!!! pelik kan….! yang penting my 1st lover sbnrnya adlh kwn aku time aku kechik2!!! anak jiran aku waktu aku dok lgkwi…. anak kpd teacher che amah n cik bakar!!! namanya siti khatijah!!! he3… mau meletop klu dia baca diari aku nie… tapi tue dlu la… aku tak penah pon lafaz apa2 kat dia… iyer lah, time tue kechik lagi… mana la aku terpikiaq nak ckp i love u kat dia!!! tp mmg time tue aku suka sgt kt dia!! kwn2 aku dlu suka kata aku ngan dia… tp skrg… herm…. aku pon taktau dia dok buat apa… dh berpunya atau blom aku pon taktau!!! aku cukup takut ngan parent dia!!! terutama mak dia!!! garang btui!!! kali terakhir aku jumpa dia time pom5 kot tak silap aku!! jumpa kt skol dia, SMKAK!! time tue ada show hijjaz n mestica! so aku pon pi skol dia ngan mursyid n tetiba leh jumpa dia… itulah kali terakhir aku tgk wajah dia…. yg sebenar2nya aku dh lost contact ngan dia sejak dr pom1 lagi… aku g maktab mahmud n dia g smkak!!! herm… myb bkan jodoh aku kot!!! takpa lah, aku nk tunggu n lihat sapa jodoh aku!!!! minta2 la dia tue aku knal ngan baik n dia pon knal aku ngan baik!!! yg aku takut, pompuan yg suka aku tp aku tak suka dia!!! mmg slalu jd cmtu dlm idup aku!!! eee…. menakutkan!!!

erm…. baru lepas antaq msg kt baiyah!!! dia dok nangis plak sbb sedih kwn2 dia dok biulkan diri dia!!! herm… aku doa2 agar dia tabah menghadapi cabaran yg mendatang lps nie….AMIN…. ok, skrg msuk topik!!! apa lagi arr… aku sbnr nya bnyk mslh skrg nie… tapi aku nie jenis pendam skit!!! taktau lah…. bila umoq aku meningkat, aku bnyk pikiaq pasai diri aku!!! kekdg nek pelik bin heran ngan diri sendiri…. klu aku bleh nasihat diri org, knapa aku tak leh nak nasihat diri sendiri yer…?? makin truk jdi lagi ada!!! nasihat suruh org jd bek, aku plak jd tak bek!!! huk3… pelik2… aku nie sbnrnya senang nak trima sapa2 jd kwn!!! aku nie mudah berkwn!!! tp ntah lah… pikiran aku jd celaru bla pikiaq pasai diri sendiri!!! masalah org aku senang jer setel, tp mslh aku ishk3…. amat payah!!! aku pling tak suka mslh yg wujud dlm hbgn!!! pling tak suka mslh dgn org yg aku sayang sbb bila timbul mslh cmni, aku tau apa kesudahannya… pasti aku akn kalah!!! herm… mungkin nasib badan aku kot dan mgkin sbb nie lah aku takt nk bercinta!!! aku nie seboleh2nya aku nak jaga hbgn tapi mesti org yg aku syg tue dh muak ngan aku!!! pasaipa yer…?? apa silap aku!!! last2 aku gak yg salah… nasib2…

apa lagi ya aku nak tulis!!!??? sbnrnya aku nak tulis bnyk lagi tp hati aku skrg nie gelisah jer…. tak tau pasaipa… aku takut tulisan aku akn mengguris hati sesaper n yg pling aku takut kontroversi yg bakal timbul!!! mgkin mslh nie takkan wujud untuk tulisan aku yg pertama tapi mgkin akn wujud bila ada org terbaca tulisan aku yg sterusnya….
mgkin tulisan aku yg seterusnya aku akn citer tntg kisah2 idup aku time aku budak2, time aku membesar di lgkawi, time aku blajar kt maktab mahmud lgkawi, pastu kat maktab mahmud alor star, pastu time aku pi khidmat negara, time aku masuk pom6 kat skol kota kuala muda, pastu aku msuk usm dan mcm2 lah… aku rasa mcm dok ngarang biografi jer…. ahaks!!! insyAllah, aku nak describe tntg sejarah hidup aku…. mgkin sumer nie akn mnjadi kezutan bg mrk yg nak kenali aku n yg dah knali diri aku…. aku agak jer… klu org yg dok baca nie tak terkezut, kira bagus ler…. he3…. sbnr2nya aku tak terpikir pon nak tontonkan diari aku nie kt org, tapi bla aku pikiaq, apa salahnya aku kongsi citer aku kat semua…. herm…. tp bg tulisan aku yang sensor, penuh dgn kategori 18sg, 18sx, 18pl, dan 18pa mgkin aku takkan siarkan sehingga time aku dah bersedia nak tontonkan semua itu…. aku namakan diari ini sbg DIARI LEMBARAN HATI AJ@i

02/06/2007
3.20am

P/S sesaper rasa nak komen ker, aper ker, dialu2kan….


...sebenarnya diari ni aku tulis taun lepas dan dah di post di blog friendster aku.... (www.friendster.com/ajaisp) saja jer aku letak dalam blog aku nie plak....

thanks berusaha membaca sampai abes.... ahks!!!

1 ulasan:

  1. Terima ksh di ats doamu..moga d pertemukan dgn insan yg benar2 menyayangimu..

    BalasPadam