Jumaat, 24 Oktober 2008

Souls - Code

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Salam Aspirasi Untuk Mahasiswa Bersatu...

Semalam, pada 23hb Oktober 2008 aku planing nak gi tengok wayang cerita Fligh of the Living Dead tapi akhirnya cerita tue dh tak ditayangkan... aku gi tgk kt GSC Queensbay Mall, Penang... so time tue aku kena buat pilihan untuk tgk filem apa yang ada (kena tgk gak sebab dh sampai Queensbay dgn bayaran tiket bas hanya RM1 dr Sg.2 USM)....

Time tu tayangan ada citer Max Payne, Eagle Eye, Bangkok Dangerous, Hogh School Musical dan mcm2 lah.... so, aku ngan kawan aku time tue buat keputusan tgk citer Souls Code... aku tatau papa langsung pasal citer nie... best ke tak, apa dia punya citer.... tp masuk jer lah tgk....

Pada mulanya time aku tgk poster citer tue kat luar, ingatkan citer dr Hong Kong ke, atau China... tapi rupa2nyer citer dari Thailand.... tapi aku tau la citer tue genre nyer horror... ahks!!!






So apa lagi, kitorg smpai Queensbay Mall kol 4pm, tayangan kol 5.10pm.... gi makan la dlu.... hu3.... smpai jam nak dekat kol 5pm, kitorg bergerak ke GSC Queensbay Mall....

Aku masuk Hall GSC yang ke-8, lengang.... ada la dua orang yang masuk awal.... dlm ati aku, myb awal lagi kot... yer lah, time tue dok iklan mcm biasa sblm wayg mula.... tempat duduk aku mula2 kat tengah2 bahagian belakang, tapi aku ajak kawan aku kita dok tengah2 bahagian tengah2 gak!!! ahks!!! seb bek tadak orang tempah tempat tue.... erm...

Citer Souls Code ni aku bg skit la sinopsis yang aku copy n paste dr website nyer.... http://www.soul-codethemovie.com/


Sinopsis Souls Code

“This movie is dedicated to every soul that awaits for the murderes to be punished”

This story begins with the police discovery a dead naked, an unknown high school girl shoved into the box. Her hands and feet were tighten with a monk’s robe. Sacred alphabets were written on her forehead in order to suppress the hatred and haunting soul, according to an ancient belief.

Pengarah citer nie namanya Adsajun Sattagovit dan pelakonnya ialah Premsini Rathanasopa, Nuttakorn Taewakul, Patiwat Ruengsri dan lain2....

sini aku review skit pasal citer nie..

1. citer nie bagi aku genre Horror + Sadis + Thriller + Cintan Cintun la... dan memang layak dapat gred 18PL.... so, sapa yg dh cukup umor, bleh la tgk citer nie.....

2. Aku bg filem nie 3 setengah bintang drpd 5 bintang...

3. kalo kat Barat ada CSI tapi di Thailand ada DSI (Department Special Investigate)...

4. CSI di barat cari pembunuh dengan kaedah saintifik dan soal selidik tp DSI di Thailand lagi hebat.... Saintifik + Soal Selidik + bantuan roh magsa yang kena bunuh......

5. jadikan semangat roh sebagai pembantu peribadi anda dalam menyiasat kes pembunuhan.

6. Kepada penyanyi pop lelaki, jangan bercouple dengan model sebab anda akan mati akhirnya....

7. kepada perempuan plak, jangan couple dengan penyanyi pop lelaki sebab nanti anda akan di pukul dengan trofi yang dimenanginya oleh perempuan yang suka padanya....

setakat nie jer yang aku bleh review sbb aku pon tak brapa nak faham sgt ngan citer nie.... tapi aku puji pengarah sebab dia berjaya hidupkan cerita ni smpaikan kawan aku menjerit kat tepi aku.....!!! terkejut aku.... ahks!!!!

Selamat menonton!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan